Diskusní sekce

5. - 7. 2. 2018 Clarion Congress Hotel Prague

1630 – 1800 D. Workshopy

  • D1. CHYTRÁ PLATEBNÍ ŘEŠENÍ

    Moderuje:

    Roman Kotlán, výkonný ředitel Sdružení pro bankovní karty

    Témata:

    Nové technologie ovlivňují chování i očekávání zákazníků a výrazně promlouvají do celé spotřebitelské cesty, jejíž stěžejním momentem je platba. Inovace v produktech, službách i samotném prodeji jdou tak ruku v ruce s potřebou inovovat platební infrastrukturu, aby bylo možné zákazníka rychle a efektivně obsloužit. Jaké jsou novinky a trendy na poli plateb a co obnáší jejich implementace?

    Panelisté:

    • Radovan Bryx, POS Product Manager, Global Payments Europe
    • Radek Horák, Manager Acquiring and E-commerce, ČSOB
    • Martina Kirchrathová, General Manager CZ&SK, Ingenico
    • Tomáš Martiňák, Head of customer proposition CE, Tesco Stores
    • Daniel Novák, ‎HW a SW administrátor & projektový manager, DELIKOMAT
    • Luděk Slouka, Senior Product Manager CEE, Mastercard
    • Petr Šindler, External Affairs Manager CEE, Shell Czech Republic
  • D2. ZÁKAZNICKÝ ZÁŽITEK V PRODEJNĚ

    Moderuje:

    Eva Klánová, šéfredaktorka, Retail News

    Témata:

    Kamenné prodejny jsou pod masivním tlakem nové internetové konkurence. Přesto není pochyb, že přežijí. Má to však jednu jasnou podmínku – musí svoji existenci ospravedlnit a nabídnout spotřebitelům unikátní zákaznický zážitek. Ještě více než kdykoliv dříve záleží na in-store řešeních – vybavení prodejen, jejich osvětlení a celkové atmosféře, na efektivních POS promotions. Svoji roli hrají také nové technologie, které umožňují přinést digitální revoluci i do tradičního světa kamenných prodejen.

    Panelisté:

    • Andrea Bělohradská, CRM Manager, Penny Market
    • Rastislav Brenčič, zakladatel a CEO, 26house.com
    • Martin Fejtek, výkonný ředitel, FESCHU Lighting & Design
    • Mikolaj Komorowski, Retail Director, MOL Česká republika
    • Pavel Říha, Commercial Director CEE, ppm factum

0900 – 1100 E. DISKUSNÍ SEKCE

  • E1. Efficient ONE Consumer Response

    Moderuje:

    Martina Kirchrathová, General Manager CZ&SK, Ingenico

    Témata:

    Iniciativa ECR po letech zaměření na spolupráci na logistických tématech začíná systematicky věnovat poptávkové straně trhu. ECR tak dospívá k jádru problému – jak mohou obchodníci a výrobci lépe obsloužit svého společného (jednoho!) zákazníka – konečného spotřebitele. Tato část Retail Summitu 2017 se proto bude věnovat typologii nakupujících a její aplikace pro ČR a SR a představí úspěšné ECR projekty v oblasti společného řízení poptávky. Pozornost bude věnována i tomu, jak dosáhnout efektivní organizace prodejní plochy s využitím nejmodernějších technologií, konkrétně virtuální reality.

    Panelisté:

    • Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director, GfK
    • Patrik Dojčinovič, Commercial Director Fresh Food, Tesco Central Europe
    • Jan Kočárek, Country General Manager CZ&SK, CHEP CZ
    • Sébastien Navarro, Marketing Director, Bel Sýry Česko
    • Jens Torchalla, Partner a Jens von Wedel, Associate Partner and Principal, Oliver Wyman
  • E2. One Quality: Výchova ke kvalitě má cenu

    Moderuje:

    David Čermák, CEO, Momentum

    Témata:

    Spotřebitelé ve výzkumech uvádějí své vysoké preference čerstvosti a kvality potravin s tím, že cena pro ně není vůbec, ale vůbec důležitá. Reálná skutečnost v místě prodeje je však zcela opačná a čeští spotřebitelé jsou evropští přeborníci v nákupech ve slevě či v akci. Co je důvodem? Kdo za tuto skutečnost může? Je tomu tak ve všech maloobchodních sítích? Jak lze nůžky mezi spotřebitelskou proklamací a reálným chováním zmenšit? Lze spotřebitele naučit, že kvalita je důležitá?

    Panelisté:

    • Zdeněk Bukovjan, vedoucí obchodu a marketingu, Mlékárna Valašské Meziříčí
    • Radek Hort, jednatel, Hortim International
    • Petr Chmelař, ředitel sortimentního managementu Food, Globus ČR
    • Petr Křiklan, Retail Analytics Director, Europe Central/East, Nielsen
    • Pavel Mikoška, Quality Director, Ahold CE a viceprezident SOCR ČR
    • Karel Pilčík, předseda představenstva, MP Krásno a předseda Českého svazu zpracovatelů masa
  • E3. One Strategy: Strategie pro digitální věk

    Moderuje:

    Martin Tesař, Partner, Deloitte

    Témata:

    S nástupem digitálních technologií se změnilo vše. Životní cykly produktů se zkracují, data nás zahlcují a pomalé vylepšování nelze považovat za inovace. Informovaní zákazníci změnili svá očekávání a chtějí zážitky přizpůsobené jim na míru. Konkurence se objevuje z nečekaných míst. Vznikají nové formy podnikání a tlak na ceny přináší nové byznys modely. To se projevilo také ve strategickém řízení a každoroční rituál aktualizace dlouhodobého plánu je překonaný. Jak se mohou firmy přizpůsobit digitální éře a změnit se navenek i zevnitř? Postačí dílčí digitální strategie nebo musí mít firma novou celkovou strategii pro digitální věk?

    Panelisté:

    • Pavel Bádal, Managing Director, Datart International
    • Josef Holý, Value Driver, Applied Technology/Horizon 3, MSD IT Global Innovation Center
    • Jan Kysela, Business Development Manager, Bolt | O2 Czech Republic
    • Ladislav Martinec, generální ředitel, CRV Czech Republic
    • Martin Minář, Commercial Director CZ/HU/SK, L'Oréal
    • Michal Zámec, zakladatel a CEO, Notino
  • E4. One Commerce: Kámen & Internet

    Moderuje:

    Aneta Zímová, Managing Partner, Blue Events

    Témata:

    V posledních několika letech je vztah kamenného a internetového obchodu zpravidla prezentován jako souboj, velká hra „kdo-z-koho“. V reálném businessu je ale situace výrazně jiná – zákazníci nejsou ostře segmentováni na staromilce a modernisty, nechtějí respektovat umělou hranici mezi off- a on-line retailem. Chtějí si svobodně užívat výhod všech prodejních a komunikačních kanálů a nakupovat kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv se jim zachce. Obchodníci to již dobře chápou a přestávají se dělit na eshopisty a kameníky, spíše se krystalizuje skupina úspěšných a vzdaluje se od zbytku trhu. Jak v tomto novém prostředí obstát? Je omnichannel jediná šance? Nebo lze uspět jen v jediném „kanálu“?

    Panelisté:

    • Karel Bárek, General Manager, HERVIS
    • Miroslav Exner, IT Business Consultant
    • Daniel Horák, generální ředitel, Česká lékárna holding
    • Ondřej Klega, Head of Marketing and Business Deveĺopment, Acomware
    • Manfred Litschka, CEE Sales Director, TCC
    • Ondřej Žák, Senior Manager, Retail and FMCG Advisory Services, EY
  • E5. One Company – One Culture: Jedna firemní kultura

    Moderuje:

    Markéta Švedová, Managing Director, Recruit CZ

    Témata:

    Firemní kultura - důležitý prvek firemního klima nebo nicneříkající heslo velkých korporací? Je nutné budovat firemní kulturu i v rodinné firmě? Firemní kultura jako konkurenční výhoda nebo rozhodující kritérium při výběru nového zaměstnavatele? Firemní kultura z pohledu zákazníka, obchodního partnera a samotného zaměstnance.

    Panelisté:

    • Martin Grygařík, obchodní ředitel – Off-Trade, Plzeňský Prazdroj
    • Ilona Klímová, zakladatelka a majitelka, Moje maso
    • Olin Novák, Chief Marketing Officer, Tesco Central Europe
    • Aleš Pastorek, generální ředitel, Havlíkova přírodní apotéka
    • František Piškanin, předseda dozorčí rady a majitel, HOPI

1130 – 1330 F. DISKUSNÍ SEKCE

  • F1. One/Connected Consumer: zákazník v digitálním věku

    Moderuje:

    David Vacl, Commercial Director, Nielsen

    Témata:

    Roste význam nových prodejních kanálů a komunikace všude, kde se nachází zákazník, se stává nutností. Svoji roli mají i nadále tradiční média jako televize, rozhlas či tisk, prudce však narůstá význam online médií – od vlastních webových stránek a sociálních sítí přes různá diskusní fóra až po komunitní weby. Zásadní otázkou je, jak v těchto nových podmínkách uspokojit poptávku zákazníků po výrobcích a službách a jak naplnit jejich rostoucí potřebu získat více informací.

    Panelisté:

    • Petr Bezanyi, Category Head – Marketing CEE, Henkel
    • Pavel Franko, Country Manager HP Indigo & PWP CR/SR
    • Kateřina Holnová, marketingová ředitelka, PetCenter
    • Tomáš Pflanzer, Head of Digital, Nielsen Admosphere
    • Petr Toupal, komerční ředitel, Košík.cz
    • James Whittingham, Business Executive Director, Nestlé CZ&SK
  • F2. One Food: Sbližování retailu a gastro

    Moderuje:

    Martin Dlouhý, Partner, md4

    Témata:

    Výroba a prodej potravin se začínají osvobozovat z ďábelské spirály „nižší cena – nižší kvalita – nižší prodej“ a na trhu se objevují kvalitní, chutné a zdravé potraviny. Při jejich prodeji se uplatňují jiné stimuly než pouhá nízká cena či blyštivý obal, stále více záleží na originalitě, čerstvosti, ochotě a profesionalitě prodejního personálu. Mění se také gastronomie, intenzivně se v ní uplatňují racionalizační prvky, inspirované systémy moderního maloobchodu. Retail a horeca se tak po letech totálního odloučení opět sbližují, vzájemně inspirují a svým způsobem si také konkurují. Jak to vidí zajímaví aktéři tohoto nového trendu – inovativní obchodníci, výrobci a restauratéři?

    Panelisté:

    • Petr Borkovec, CEO, Sklizeno
    • Marek Farník, generální ředitel, UGO Trade
    • Riccardo Lucque, majitel a CEO, La Collezione
    • Tomáš Mráz, obchodní ředitel On-Trade, Plzeňský Prazdroj
    • Petr Vokroj, Head of Food, Marks and Spencer Czech Republic
    • Studenti VŠE v Praze: Magdalena Košková a Tomáš Tuan Pham (zástupci týmu vítězné semestrální práce na téma Zachraňte kamenný obchod s potravinami!)
  • F3. One World: Jak podnikat na mezinárodním trhu

    Moderuje:

    Tomáš Krásný, Partner, Blue Strategy

    Témata:

    V uplynulých dvou desítkách let se český trh zásadním způsobem otevřel světu a vystavil se vlivu globalizace. Ta je zejména v poslední době prezentována jako velmi negativní jev – české kotlině hrozí, že bude zaplavena imigranty, zahraniční kapitál a dumpingové dovozy rozdrtí domácí podnikatele. Ozývá se volání po obnovení hranic. Je to nelogický paradox, protože česká ekonomika i společnost vzkvétá právě díky své otevřenosti a pádu hranic. Tato panelová diskuse si proto klade za cíl podívat se na naše šance ve světě, z pohledu výrobců i obchodníků.

    Panelisté:

    • Jan Hanuš, ředitel divize Emco
    • Ladislav Steinhauser, zástupce ředitele, Steinhauser
    • Ludmila Štěrbová, Katedra mezinárodního obchodu, FMV VŠE v Praze
    • Jaroslav Tamchyna, Managing Partner, Český institut pro franchising
    • Jiří Urban, CEO, Maternia
    • Jiří Vlasák, CEO, Hoop Polska
  • F4. Internet of Things: další velká příležitost pro retail

    Moderuje:

    Martin Doležel, Commercial Sales Team Leader, Cisco

    Témata:

    Internet věcí aneb IoT je název, který se na nás valí ze všech stran. Má to ale nějaký smysl pro retail? Dokáže to opravdu dodat byznysu hodnotu a vyřešit problémy v prodejnách, které bychom nebyli schopni řešit klasickou cestou? Je to jen další buzzword nebo je třeba se tímto tématem vážně zaobírat?

    V rámci této části Retail Summitu 2017 si ukážeme reálné příklady z praxe a vysvětlíme, jak vlastně internet věcí funguje a co všechno k tomu potřebujeme.Budeme se věnovat i připravenosti jednotlivých technologií, jejich využití v marketingu, merchandisingu i provozu i návratnosti nezbytných investic. Zároveň si vysvětlíme, co nás čeká v blízké budoucnosti a na jaké problémy je třeba se připravit.

    Ukázky analýz budou prezentovány „live“ s využitím technologií nainstalovaných v kongresovém centru.

    Panelisté:

    • Karel Hanzlík, Head of Corporate Merchandising & Space Planning, METRO AG Wholesale & Food Specialist Company
    • Miroslav Jaššo, CIO, Lidl Slovenská republika
    • Marek Knut, Marketing Director, Marnett Mango franchise store
    • Milan Novota, Director of Product & Engineering, Pygmalios
    • Tibor Tabery, Retail analytik a partner, Pygmalios
  • F5. One Table – One Story: Jedna firma - jedny čísla, jedna interpretace

    Moderuje:

    Tomáš Formánek, CEO, Logio

    Témata:

    Firemní život je stále komplikovanější. Až 95% vašich dat může být pouze šum. Jiní říkají, že 70% dat ve výrobě se prakticky nevyužívá. Stojí před námi velká datová revoluce, která má přinést desetinásobky nových dat. Denně přibývá hory nových dat a stejným tempem ubývá znalost, kde se vlastně nacházíme a kam směřujeme. Organizační struktury se dále zamotávají, „virtualizují“ a „matrixovatí“. Často vůbec nesouvisí s byznysem. Typickým jevem je atomizace firem do jednotlivých „sil“, která používají svoje KPIs („tabulky“), nerozumí si, či dokonce válčí s jinými sily a interpretují si situaci vně i uvnitř firmy zcela odlišně. Co s tímto korporátním Babylonem? Vraťte se zpátky na pevnou zem a zaveďte systém jedné, celofiremně sdílené „tabulky“ a sjednoťte interpretaci dat, která v ní jsou.

    Panelisté:

    • Filip Doušek, CEO, Stories
    • Milan Havlíček, Pricing Manager CZ/SK, Makro Cash & Carry
    • Petr Krayzel, FMCG Group Strategy Leader, Mall Group
    • Marek Prach, Supply Chain Director CZ/SK, Plzeňský Prazdroj
    • Michal Rada, COO, Zeelandia
    • Robert Šimek, Plant Manager, Laufen