Diskusní sekce

5. - 7. 2. 2018 Clarion Congress Hotel Prague

1630 – 1800 D. Workshopy

  • D1. LOAJALITA JAKO CÍL VYVÁŽENÉHO MARKETINGU

    Moderuje:

    Tomáš Jindříšek, Managing Partner, Dark Side

    Témata:

    Je loajalita již zapomenutý sen retailerů a značek nebo jde naopak o téma vysoce aktuální i v dnešní době? Je digitalizace zabijákem nebo naopak obrovskou novou příležitostí pro budování pevnějšího vztahu se spotřebiteli? Jaké disruptivní inovace lze v oblasti budování loajality a vyváženého marketingu uplatnit již nyní a jaké přijdou zítra?

    Panelisté:

    • Radovan Bryx, POS Product Manager, Global Payments Europe
    • Václav Filip, CRM Manager Dr.Max
    • Manfred Litschka, CEE Sales Director, TCC
    • Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager, Mastercard
    • Stanislav Zrcek, General Manager Retail CR/SR/HU/RO, Diebold-Nixdorf
  • D2. VYVÁŽENÁ LOGISTIKA JAKO KLÍČ K ZISKU

    Moderuje:

    Martina Kirchrathová, Co-Owner, Carpe Diem

    Témata:

    Vyvážená logistika, beroucí v úvahu zájmy všech aktérů řetězce tvorby hodnoty, je zásadní téma, které bude diskutováno i s ohledem na nové problémy, dané zahlcením měst dopravou. Pokryje proto rovněž téma budoucí city logistiky a zeleného fleet managementu.

    Panelisté:

    • David Bárta, zakladatel, City One
    • Charles Butler, zakladatel Datart, zakladatel a majitel Homeport
    • Martin Hejl, generální ředitel, Thimm Packaging
    • Miroslav Jaššo, CIO, Lidl Slovenská republika
    • Jiří Nehasil, ředitel pro distribuci a člen představenstva, Makro Cash & Carry ČR
    • Martin Peleška, Country Director, Toyota Central Europe - Czech

0900 – 1100 E. DISKUSNÍ SEKCE

  • E1. Od Omnichannel k Seamless Retailing

    Moderuje:

    Tomáš Krásný, Managing Partner, Blue Events

    Témata:

    Diskuse o tom, jestli zvítězí kámen nebo e-shop je již mrtvá. Budoucnost je v obchodování, které spotřebitelům umožní nakupovat kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv. Tedy online i offline, v mobilu, v PC, v příjemném obchůdku i v obřím obchodním centru, prostě tam, kde to komu v tu chvíli vyhovuje. Slova jako multichannel a omnichannel jsou už několik měsíců „out“, teď je „in“ seamless retailing. Co to ale vlastně je?

    Panelisté:

    • Michal Dúbravský, Digital Project Manager, Plzeňský Prazdroj
    • Petr Krayzel, FMCG Strategy Leader, Mall Group
    • Martin Kuruc, generální ředitel, Tesco Stores CR a SR
    • Jan Mayer, zakladatel, Dataweps
    • Zdeněk Nový, CEO, Cool Ticketing
    • Jan Penkala, CEO, Acomware
    • Antonín Štětina, Co-CEO, Feedo
  • E2. Retail Operation 4.0 : Prodejna v digitálních časech

    Moderuje:

    Radek Sazama, ředitel retailové komory, SOCR ČR

    Témata:

    Kamenná prodejna již dávno není odsouzena být protikladem e-shopu. Aktuální vývoj technologií již nyní umožňuje přinést digitální transformaci i do míst, která měl podle některých původních prognóz internet zničit – tedy do tradičních prodejen. Tato část konference se zaměří na to, jak může svět 4.0 upgradovat prodejnu tak, že bude plně konkurenceschopná s e-shopem.

    Panelisté:

    • Maik Althoff, Global Software and Solution Sales, Honeywell Safety & Productivity Solutions
    • Marek Doležal, vedoucí oddělení nákupu, Penny Market
    • Radek Froulík, ředitel marketingu, Jednota, spotřební družstvo České Budějovice
    • Libor Hudeček, Chief Logistics and Stores, ZOOT
    • Martin Rösler, specialista pro poradenství, VKF Renzel
  • E3. Roboti jsou tu s námi. Co to znamená pro retail a budoucí roli lidí?

    Moderuje:

    Jan Hejtmánek, Senior Manager, Deloitte

    Témata:

    Robotizace pokračuje rychlými kroky, v retailu je už řada reálných nasazení, ze kterých je možné si vzít příklad. Je tedy ta správná chvíle podívat se společně s experty i s aktivními uživateli robotiky a řešení s prvky umělé inteligence na to, co se povedlo automatizovat a co vede k úspěchu. Diskuse se zaměří i na to, co zavedení robota do různých činností bude znamenat pro roli lidí, jak se změní jejich pracovní náplň a nároky na jejich znalosti.

    Panelisté:

    • Tomáš Čupr, CEO, rohlik.cz
    • Luděk Hadra, Head of Operations Excellence, Česká spořitelna
    • Pavel Milec, Sales Director, O2 Czech Republic
    • Ondřej Vaněk, zakladatel a CEO, Blindspot Solutions
    • Josef Zeman, specialista pro Linde řešení, Linde Material Handling
    • Prezentace studentů VŠE (Marek Míča, Anh Tuyet Nguyen)
  • E4. Franchising: rovnováha založená na win-win vztazích

    Moderuje:

    Jaroslav Tamchyna, Managing Partner, Český institut pro franchising

    Témata:

    Franchising je dnes aktuálnější téma než kdykoliv v minulosti – tato forma podnikání totiž přestavuje optimální způsob sdílení know-how, značky, technologií i kontaktů. Představuje ideální rovnováhu mezi globálním a lokálním, a také mezi riziky a výhodami samostatného podnikání. Je to prostě zlatý střed mezi jistotou korporace a svobodou vlastní živnosti.

    Panelisté:

    • Pavel Čmelík, majitel franšízy, Inexad (T. M. Lewin, Hamleys)
    • Simona Kijonková, zakladatelka a majitelka, Zásilkovna
    • Ondřej Krátký, Co-Founder, Liftago
    • Petr Morava, generální ředitel, ČEPOS
    • Lukáš Prauss, ředitel rozvoje, UGO trade
    • Milan Žák, CEO, RE/MAX CR
  • E5. Obchodní centra: Jak být „fit for future“?

    Moderuje:

    Tomáš Drtina, Managing Director, GfK

    Témata:

    Obchodní centra zažívají v současnosti velmi dobré období, které je dáno silnou tržní konjunkturou. Poptávková exploze však jednou logicky skončí – jsou na to obchodní centra připravena? Jak se vyrovnávají s nástupem digitalizace? Jak ji aktivně mohou využít pro lepší poznání zákazníků a cílenou komunikaci s nimi?

    Panelisté:

    • Martin Hošek, CEO RETAILTrek, ePurse Group
    • Alexander Rafajlovič, Partner, Cushman & Wakefield
    • Jan Růžička, obchodní ředitel, Galerie Teplice
    • Zuzana Řezníčková, generální ředitelka, Luxury Brand Management
    • Karolina Šustrová, Head of Operations Czech Republic & Slovakia, Unibail-Rodamco

1130 – 1330 F. DISKUSNÍ SEKCE

  • F1. Kvalita vs. cena

    Moderuje:

    Zdeněk Skála, Research Director Retail & Shopper, GfK

    Témata:

    Debata o tom, zda čeští spotřebitelé preferují cenu či kvalitu, se už táhne řadu a let a (zcela logicky) k ničemu nevede. Problematické je již vymezení toho, co to vlastně kvalita je. Mezi „výrobní“ definicí z časů státních norem a vnímáním kvality spotřebiteli je často zásadní rozdíl. Co ale vlastně spotřebitel chce? Maximum možného za nejméně peněz? Nebo je ochoten si připlatit za „zahraniční kvalitu“? A co za český či regionální původ?

    Panelisté:

    • David Čermák, CEO, Momentum
    • Martin Čermák, Sales Director CR & Romania, Bel Sýry
    • Petr Chmelař, ředitel category managementu – Food, Globus ČR
    • Pavel Kadlec, generální ředitel, Palírna u zeleného stromu
    • Peter Szuma, Packaged Food Director, UGO trade
    • Jiří Štorch, předseda představenstva, Družstvo Eso Market
  • F2. Retail Marketing 4.0: Jak bude vypadat obchod příští generace?

    (aneb s čím můžeme začít hned od příštího čtvrtka a co jsou jen přání a sny?)

    Moderuje:

    Tomáš Poucha, výkonný ředitel, Marketingový institut

    Témata:

    Neustále slyšíme, že prodejny nové generace budou vybaveny řadou technologií, které poznají zákazníka, budou s ním efektivně komunikovat. Budou plné senzorů, cloudových technologií a umělé inteligence. Co z toho je jen přání marketérů a co skutečně chtějí zákazníci? Jak, čím a od kdy můžeme zlepšit zákaznické zážitky nejen v retailu, ale i ve spojení s onlinem? V panelu se na tuto problematiku podíváme z pohledu technologií, jejich využitelnosti a přínosu, ale i z pohledu zákazníka, jeho očekávání a přání.

    Panelisté:

    • Jiří Bréda, lektor, facilitátor a vizionář, Mise HERo
    • Daniel Jesenský, prezident asociace, POPAI CE
    • František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel, HP Tronic
    • Nikola Pleska, expert na moderní technologie, Microsoft
    • Karel Ročák, správce informačního systému, HP Tronic
    • Jakub Veselský, Co-Founder, Freshlabels
  • F3. Spolupráce výroby a obchodu: Zaměřeno na Supply Chain Management

    Moderuje:

    Elvíra Čermáková, VŠ pedagog, Vysoká škola ekonomická v Praze

    Témata:

    Spolupráce výroby a obchodu je věčné téma, které zaznívá na Retail Summitu a dalších diskusních fórech už dlouho. Mohou nové technologie konečně přinést kýžené zlepšení a podpořit spolupráci? V jakých oblastech? Lze u nás společnými silami dodavatelů, logistiků a obchodníků vybudovat fungující on-line market place? A může být jedním z impulsů pro spolupráci i aktuální legislativní tlak na lepší hospodaření s neprodaným zbožím, které doposud často končilo v odpadu?

    Panelisté:

    • Tomáš Čupr, CEO, rohlik.cz
    • Martin Dlouhý, Partner, md4
    • Miloš Hammer, konzultant, U&Sluno
    • Aleš Kotěra, Partner, MyFood Centre
    • David Piškanin, člen dozorčí rady, HOPI HOLDING
    • Jiří Ritter, Corporate Sales Director, Nestlé CR/SR
    • Ján Slašťan, Senior Business Developer, EMARK
    • Tomáš Tlučhoř, manažer pro datové standardy, GS1
  • F4. Personalizace vs. ochrana osobních dat

    Moderuje:

    Ondřej Žák, Associate Partner, EY

    Témata:

    Jednou z klíčových rovnováh maloobchodního trhu je vztah mezi potřebou personalizovat nabídku a ochránit důsledně osobní údaje zákazníků. Nevychýlí tuto rovnováhu chystané zpřísnění pravidel, tak jak je přináší obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)? Neznamená konec všech snah o lepší poznání spotřebitele a dodání kvalitativně vyššího zákaznického zážitku? A jak se vůbec vyhnout velkému maléru a drakonickým pokutám?

    Panelisté:

    • Lenka Hanáčková, Head of Trade Marketing & Customer Intelligence CZ& SK, Makro
    • Petr Komberec, Sales Director Gastro & Impuls CS, Kofola
    • Tomáš Kudělka, technický ředitel, Simac Technik ČR
    • Andrea Lišková, manažer online marketingu, A3 Sport
    • Jan Los, Digital Manager - Mass Market CZ/SK/HU, L'Oréal
    • Jakub Morávek, advokát, Felix a spol.
    • Nataša Perić, Global Marketing Director, Brand Embassy
  • F5. Člověk jako klíčový faktor úspěšného obchodu

    Moderuje:

    Martin Dokoupil, Partner, Blue Strategy

    Témata:

    Nové technologie na nás útočí ze všech směrů, přesto je nám stále více jasné, že i do budoucna bude úspěch v obchodě stále záviset hlavně na lidech. Jak je ale na dnešním vysoce saturovaném trhu práce získat, motivovat a udržet? A hlavně: jak je rozvíjet, vzdělávat a připravovat na stále složitější trh zítřka, na kterém si nikdo z nás nevystačí s tím, co umí dnes.

    Panelisté:

    • Darina Farkasová, Managing Partner CEE, Farkasova & Partners
    • Zdeněk Juračka, prezident, AČTO
    • Zdenka Mynářová, generální ředitelka, EUC Premium
    • Marek Premus, HR Director, Alza.cz
    • Jan Šmída, Managing Partner, Motivate Consulting
    • Dana Zadražilová, vedoucí katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací, VŠE v Praze
    • Zaměstnavatel v obchodě (držitel ocenění Obchodník roku v této kategorii)