Klíčoví řečníci 2021

14. – 16. 6. 2021 Kongresové centrum Praha
  • Tomáš Prouza, prezident, SOCR ČR

    Petra Průšová

    Tomáš Prouza vystudoval ekonomii, diplomacii a žurnalistiku. V letech 2004 - 2006 byl náměstkem ministra financí ČR. Poté působil ve Světové bance, nejprve jako expert pro finanční služby v Praze, později v centrále Světové banky ve Washingtonu. V letech 2014 - 2017 pracoval jako státní tajemník pro evropské záležitosti při Úřadu vlády ČR a jako koordinátor digitální agendy ČR. V roce 2018 byl zvolen prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu v ČR a v roce 2019 se stal i viceprezidentem evropské asociace EuroCommerce. Od července 2020 je viceprezidentem Hospodářské komory ČR.

  • Helena Horská, hlavní ekonomka, Raiffeissenbank

    Tim Mason

    Helena Horská v současné době působí na pozici hlavní ekonomky a členky Dozorčí rady Raiffeisenbank a.s. V roce 2018 byla jmenována do Výboru pro makroekonomické prognózy. Nyní také působí v rámci občanské iniciativy, think tanku KoroNERV-20. Patří mezi uznávané odborníky na měnovou politiku. Je autorkou mnoha odborných publikací, včetně článků o cílování inflace, které publikovala během postgraduálního studia na Institutu světové ekonomiky v Kielu. Titul PhD obhájila na Vysoké škole ekonomické v Praze. Její prezentace a vystoupení jsou dynamické a poutavé. Její moto zní: „štěstí přeje připraveným“.

  • Martin Tesař, Partner, Deloitte

    Roman Janovič

    Martin Tesař je partnerem v oddělení auditorských služeb společnosti Deloitte Česká republika. Martin je autorizovaným účetním znalcem ve Velké Británii (FCCA, ACA) a českým licencovaným auditorem. Vystudoval Fakultu jadernou a fyzikálně inženýrskou Českého vysokého učení technického a také získal titul MBA na Katz School of Business, University of Pittsburgh. Zaměřuje se především na audit společností v oblasti obchodu, včetně dodavatelských společností, telekomunikačních, technologických, mediálních a výrobních společností. Martin strávil dva roky ve Washingtonu, D.C., kde získal odborné zkušenosti s veřejně obchodovatelnými společnostmi. V současné době je také Managing Partner zodpovědný za chod auditu v Deloitte Central Europe. Je také členem vrcholového vedení Deloitte Central Europe a členem vedení Deloitte DCE Audit & Assurance. Do jeho portfolia klientů v oblasti auditu a poradenství patří například společnosti Tesco, Unipetrol, skupina CZG a další společnosti.

  • Karel Týra, CEO, Nielsen

    Michal Tomčík

    Karel Týra řídí posledních několik let aktivity společnosti Nielsen v Čechách a na Slovensku. Ve světě rychloobrátkového trhu se pohybuje 15 let. V Nielsenu se postupně věnoval jak komplexnímu poradenství pro přední lokální i mezinárodní výrobce a obchodníky, tak speciálním analýzám pro optimalizaci cen a promocí. Mezi úspěchy společnosti posledních let patří modernizace měření maloobchodu se zahrnutím prodejů přes internet a v neposlední řadě vývoj unikátní metodologie pro „tvrdá data“ i z oblasti gastronomie. Nielsen, společnost s téměř stoletou historií, je globální lídr v poskytování komplexních informací o maloobchodním trhu, spotřebitelích a jejich nákupním chování.

  • Nicole Hanisch, Member of the Board, Rheingold Institute Köln

    Miroslav Lukeš

    Po studiích psychologie na univerzitě v Kolíně nad Rýnem se Nicole nejprve soustředila na terapeuticko-konzultační práci a školení. Od roku 1996 pracuje pro Rheingold Institute. Zaměřuje se na mezinárodní výzkum maloobchodu a zákazník, je vedoucí mnohých studií o spotřebě, médiích a maloobchodu. Její rozsáhlé a mezinárodní odborné znalosti z ní činí jednoho z nejzkušenějších odborníků v Rheingoldu, stala se rovněž členkou představenstva. Pod jejím vedením byly realizovány četné studie a zákaznické věrnostní programy pro maloobchodníky v nejrůznějších zemích světa, například v USA, Polsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku nebo Rusku.

  • Manfred Litschka, Regional Sales Director, TCC Global

    Martin Veselovský

    Manfred Litschka, regionální obchodní ředitel TCC Global ve východní Evropě, pracuje pro TCC od roku 2005. Pomáhá maloobchodníkům měnit chování zákazníků prostřednictvím marketingových věrnostních programů řešených na míru. Aktivity TCC jsou zaměřeny na podporu a odměňování věrných zákazníků. Vytvářejí marketingové platformy založené hlubokém porozumění zákazníků a cílené na dva klíčové výsledky pro obchodníky: ziskový růst prodeje a dlouhodobý příklon k jejich značce.

  • Klára Beňačková, CFO, Kaufland Česká republika

    Andrej Babiš

    Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze. Po ukončení studia nastoupila do auditorské společnosti Deloitte, ve které působila více jak 7 let. V rámci Deloitte získala i zkušenosti ze zahraničního působení v Torontu. Do Kauflandu nastoupila v roce 2010 na pozici vedoucí úseku Finance a účetnictví. V roce 2013 se stala prokuristkou společnosti. V srpnu 2020 převzala vedení oblasti Správa a je členkou vedení společnosti.

  • Martin Piterák, COO, Kaufland Česká republika

    Andrej Babiš

    Po ukončení studia obchodního managementu nastoupil na Hospodářskou komoru České republiky. Od roku 1996 již působil v retailu. V rámci své kariéry působil jak na domácím trhu tak i v zahraničí. V rámci společnosti Kaufland byl součastí teamu, který otvíral nové země (Slovensko, Polsko, Chorvatsko, Rumunsko, Bulharsko). V Ruské federaci byl zodpovědný za velkoplošné hypermarkety v pozici COO. V Kauflandu Česká Republika působil v oblastech akčního managementu a operativního provozu z procesního pohledu, Supply Chain Managementu a nákupu. Ve společnosti Kaufland působí déle než 20 let. Od roku 2019 je na pozici COO v ČR a je členem vedení společnosti.

  • Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace, Plzeňský Prazdroj

    Miroslav Hošek

    Pavlína Kalousová se soustřeďuje zejména na trvale udržitelný rozměr podnikání. Do Plzeňského Prazdroje nastoupila v lednu 2020 a řídí oblast komunikace, corporate affairs a udržitelnosti. V minulosti spolupracovala na těchto tématech s velkými společnostmi v regionu střední Evropy od energetiky až po finanční instituce. Působila jako šéfka Byznysu pro společnost, kterou v roce 2009 založila a ze které vybudovala nejúspěšnější tuzemskou organizaci v oblasti firemní odpovědnosti a udržitelného rozvoje. Magazín Forbes ji poslední tři roky zařadil do žebříčku nejvlivnějších žen Česka.

  • Ondřej Knot, CEO, Dateio

    Miroslav Hošek

    Ondřej Knot pracoval osm let v konzultačním businessu. Působil ve firmách jako BCG nebo Oliver Wyman, a to jak v ČR, tak na zahraničních projektech. Mezi jeho klienty patřily firmy převážně z finančního sektoru jako Barclays, Credit Suisse a HSBC. V roce 2014 spoluzaložil fin-tech společnost Dateio, která se věnuje oblasti Card Linked Marketingu a kde působí v roli CEO. Dateio se umístilo na předních příčkách žebříčku Deloitte Fast 50, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti u nás a v Evropě.

  • Martin Kobza, Head of Digital, Erste Group

    Miroslav Hošek

    Martin začal svoji kariéru ve firmách jako Accenture, Infineon a Qimonda. V roce 2008 zakotvil ve skupině Erste, kde nejprve zastával pozici Managing Directora v Erste Group IT Slovakia a následně pozici CIO ve Slovenskej sporitelni. Od roku 2014 působí na holdingové úrovni skupiny Erste, kde řídí její skupinové digital aktivity a zároveň je i CEO produktu George.

  • Michal Čarný, generální ředitel pro Českou republiku a Slovensko, Mastercard

    Tomáš Drtina

    Michal Čarný má mnohaleté zkušenosti s vytvářením a implementací firemních strategií. Po studiích ekonomie a strategie na University of Chicago a London School of Economics and Political Science působil ve společnosti Roland Berger Strategy Consultants, kde vedl poradenské projekty se zaměřením na finanční služby a telekomunikační sektor. Od roku 2016 přešel do společnosti Mastercard, kde byl nejprve zodpovědný za přípravu a realizaci strategie pro spotřebitelské a firemní produkty v České republice, na Slovensku a v Rakousku. Od roku 2019 působí ve funkci generálního ředitele Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.

  • Lukáš Němčík, Head of Marketing and Business Development, Skupina COOP

    Tomáš Drtina

    Vystudoval Karlovu univerzitu v Praze a George Washington University ve Washingtonu - ekonomické a sociologické obory. Pracovně se věnoval rozvojovým projektům a marketingu. Od roku 2011 pracuje ve spotřebních družstvech COOP (Svaz českých a moravských spotřebních družstev) a má na starosti rozvoj, propagaci a další aktivity, které jsou připravovány pro síť prodejen COOP. V poslední době se tak věnuje především oblasti online a doprovodných obchodních aktivitách na prodejnách. Je také člen představenstva evropské organizace EuroCOOP a má na starosti mezinárodní spolupráci.

  • Tomáš Čupr, CEO, Rohlík

    Tomáš Drtina

    Je podnikatel na poli inovativních start-upů. V roce 2010 založil a dva a půl roku budoval portál Slevomat, který je dnes leaderem v on-line prodeji zlevněného zboží a služeb v 7 evropských zemích. V roce 2012 Tomáš založil, 2 roky rozvíjel a úspěšně prodal portál Dáme jídlo. Od roku 2014 se věnuje rozvoji on-line prodeje potravin. Založil Rohlik.cz, jehož obrat se již blíží 8 miliardám Kč ročně a má přes 500 tisíc zákazníků. S Rohlik.cz expanduje do zahraničí: od roku 2019 v Maďarsku pod značkou Kifli.hu, v roce 2020 v Rakousku pod značku Gurkerl.at, v roce 2021 plánuje otevřít Knuspr.de v Německu.

  • Stefan Hoppe, CEO, Kaufland

    Zdeněk Skála

    Vystudoval ekonomiku na univerzitě v německém Mannheimu. Od roku 2001 pracuje v obchodní skupině Kaufland Stiftung & Co. KG se sídlem v německém Neckarsulmu. V letech 2004-2008 vedl obchodní domy Kaufland v Německu; 2008-2010 pracoval jako oblastní ředitel prodeje; 2011-2013 působil jako provozní ředitel hypermarketů Kaufland v Německu a prokurista; 2013-2014 byl jednatelem společnosti a 2014-2019 byl členem vedení Kauflandu v Německu a CEO regionu Kaufland Süd-West v Německu. Od roku 2019 působí jako CEO Kaufland Česká republika.

  • Tomáš Jeřábek, CEO, Košík

    Zdeněk Skála

    Tomáš Jeřábek v minulosti působil na pozici obchodního ředitele Mall.cz. Zde pomáhal spustit online FMCG aktivity značek Procter & Gamble, Nutricia, Kofola, Nestlé a dalších, přičemž některé uváděl do online prodeje vůbec poprvé. Posléze plnil stejnou misi v Rohlik.cz. Po návratu do Mall Group byl zodpovědný za nové nastavení interních systémových procesů a transformaci strategického řízení jednotlivých vertikál skupiny.

    Online supermarket Košík.cz vede od poloviny roku 2018 a je autorem jeho filosofie "Jednoduše pro všechny", která se snaží přiblížit nákup potravin online všem typům zákazníků - ať už sociodemograficky, nebo geograficky. Za dobu svého působení představil celou řadu inovativních projektů. Jako první v online spustil nákup sypkých potravin na váhu, ve spolupráci s Mattoni uvedl do prodeje první zálohované PET lahve a plechovky, nastartoval v online segment čerstvě zachlazených hotových jídel nebo rozvoz trvanlivých zásob do celého Česka.

  • Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel, člen představenstva Tesco Stores Česká republika

    Zdeněk Skála

    Svoji kariéru začal ve skupině McDonald´s, kde působil na pozici business konzultanta v Itálii a v ČR. Své zkušenosti z maloobchodu dál rozvinul v společnosti Ahold ČR na pozici provozního manažéra pro supermarkety. Od roku 2006 působí v Tesco a prošel celou řadou manažérských a řídících pozic - včetně formátového ředitele hypermarketů v ČR, výkonného ředitele obchodních domů pro ČR a SR a komerčního ředitele pro čerstvé potraviny v rámci ČR, SK, HU a PL.

    Patrik je absolventem Univerzity Jána Ámose Komenského v Praze, kde získal magisterský titul v oboru ekonomie a řízení lidí. V současnosti studuje na Vysoké škole aplikované psychologie.

  • Ondřej Sochor, generální ředitel, Swiss Aqua Technologies (Siko)

    Zdeněk Skála

    Ondřej Sochor pracuje pro skupinu SIKO již od roku 2004. Do SIKO KOUPELNY nastoupil ještě během studií na VŠE Praha, postupně prošel všemi pozicemi na úseku nákupu až se dostal na pozici ředitele nákupu. V roce 2019 převzal řízení nové společnosti skupiny, Swiss Aqua Technologies. Swiss Aqua Technologies je švýcarská společnost, která se zabývá výzkumem a vývojem a vlastní několik patentovaných technologií pro úpravu vody, úsporu vody a využití vlastností vody. Technologie Swiss Aqua Technologies se prodávají po celém světě (namátkou Čína, USA, Izrael, Brazílie, Mexiko, Indie, Thajsko, Austrálie a řada dalších).

  • Anne Wyder, Managing Director Retail, Xovis

    Zdeněk Skála

    Anne Wyder vede globální prodej 3D senzorů švýcarského výrobce technologií Xovis a inspiruje organizace k digitalizaci a optimalizaci toku lidí v nejrůznějších místech jejich koncentrace, mj. v prodejnách. Disponuje odborným zázemím v oblasti řízení vztahů se zákazníky a rozsáhlými zkušenostmi v oblasti mezinárodního prodeje a marketingu.

  • Michal Tomčík, Co Founder, Pygmalios

    Zdeněk Skála

    Michal je zkušeným expertem v oblasti informačních technologií a developerem webových a mobilních aplikací a platforem pro retailový byznys. Je zakladatelem firmy BobBon apps a spoluzakladatelem firmy Pygmalios, kde působí již 6.rokem. Jeho byznysová řešení pro startupy získaly několik mezinárodních ocenění. Je absolventem Slovenské technologické univerzity a Ekonomické univerzity.

  • Milan Drozen, zakladatel, Czech Promotion a Bikero

    Zdeněk Skála

    Přes 20 let se věnuje marketingu, před 14 lety vymyslel spolu s kolegou Janem Coufalem Alzáka, se kterým si hráli následujících 11 let. Od té doby spolu tvoří komunikační agenturu Czech Promotion. S obratem témeř 400 milionů se dnes řadí k největším v Česku. Vedle práce se značkami svých klientů se rozhodli postavit si vlastní marketingovou laboratoř. Pak ve správnou chvíli nestáhli kalhoty, ale naopak spustili největší televizní kampaň, která v té době běžela. Výsledkem je s obrovským předstihem nejznámější prodejce kol v Česku. Bikero.cz.

  • Jan Coufal, zakladatel, Czech Promotion a Bikero

    Zdeněk Skála

    Přes 20 let se věnuje marketingu, před 14 lety vymyslel spolu s kolegou Milanem Drozenem Alzáka, se kterým si hráli následujících 11 let. Od té doby spolu tvoří komunikační agenturu Czech Promotion. S obratem témeř 400 milionů se dnes řadí k největším v Česku. Vedle práce se značkami svých klientů se rozhodli postavit si vlastní marketingovou laboratoř. Pak ve správnou chvíli nestáhli kalhoty, ale naopak spustili největší televizní kampaň, která v té době běžela. Výsledkem je s obrovským předstihem nejznámější prodejce kol v Česku. Bikero.cz.

  • Petr Rohan, Ecommerce Director, Sconto CR/SK

    Zdeněk Skála

    Petr Rohan nastoupil do společnosti SCONTO Nábytek jako Ecommerce Director pro ČR a Slovensko v roce 2018 s cílem stát se omnichannel prodejcem nábytku a bytových doplňků. Na podzim roku 2020 SCONTO pod jeho vedením úspěšně spustilo nové online prodejní kanály pro Česko a Slovensko a chystá se na další technologické inovace. Před působením ve Scontu se věnoval marketingu ve společnostech eBrana, BANDI VAMOS a T.S. Bohemia.

  • Václav Macíček, projektový ředitel, Shopsys

    Zdeněk Skála

  • Petr Hulec, CEO, Bushman

    Zdeněk Skála

    Petr Hulec řídí třetím rokem českou oděvní značku BUSHMAN. V minulosti vedl humanitární misi Člověka v Tísni v Čečensku, odkud si přivezl kromě nepřenositelných zkušeností z řízení humanitárních činností také hodnotový pohled na život, ale i podnikání. Právě hodnoty a postoje se snaží přenášet i do komunikace značky BUSHMAN. Petr byl u zrodu několika úspěšných obchodních projektů, nejrozšířenějšího českého pokladního systému DOTYKAČKA, kde postavil a řídil obchod nebo e-commerce kanálu, který vybudoval a řídil pro EXPERT Elektro.

  • Xavier Gardies, Offer Management Director / Purchasing Director, člen představenstva, Metro Cash and Carry Slovakia

    Zdeněk Skála

    Xavier Gardies působí od září 2019 ve vedení Metro Slovensko na pozici ředitele nákupu. Pro skupinu Metro Group pracuje již od roku 2006 a své zkušenosti sbíral nejdříve ve Španělsku a Portugalsku. Jeho velkou zastávkou před příchodem na Slovensko bylo Japonsko. Zde působil přes 12 let jako ředitel nákupu a měl pod sebou celou agendu od category managementu přes marketing, supply chain management až po customer target group management. Aktuálně jsou pro něj největší výzvou změny na trhu v oblasti Horeca segmentu.

  • Pavel Tománek, EU & RU Retail expert & Strategic Business Leader, Yieldigo

    Zdeněk Skála